flytta hemifrån!! (inköpslista)

Nu gör jag en lista på vad man behöver ha när man flyttar hemifrån. HA GOTT OM TID NU FÖR DEN ÄR LÅNG!



Dammsugare
Disktrasa
Duschdraperi
sängkläder (gärna mer än nödvändigt)
lampor
microvågsugn (helst)
potatisskalare
kastruller
grytor
grytunderlägg
kökshandskar
köksbord
kökstolar
säng
soffa (om man vill såklart)
tv
Dator
Hålslagare
Nagelsax
Häftapparat
Hyllor
Gardiner
Mattor
shoppinglista (smart i varje fall)
ställe att ha räkningar på (om man vill ha ordning)
dukar
ljus (jo det är ett måste)
gardinerstänger
Bestick
Tallrikar
glas
muggar
assietter
Stolsdynor
Tavlor
Bröd/köttknivar
sax
Byrå (i hallen kan vara smart om det får plats)
Spegel
Dörrmatta
Klähängare

FÖRRESTEN! IKEAS STARTPAKET ÄR SMART! innehåller väldigt bra saker

väggklocka
äggklocka
wokpanna (om man gillar sånt)
potatissticka
diskställ
tvättkorg
strykbräda
strykjärn
vas
blomkrukor
pärmar (tex till försäkringar osv)
sil
burkar
kaffebryggare/tekokare
slickepott
elvisp
vanlig visp
kavel
hatthylla
skohylla
måttsats
tårtspade
litermått
bakformar
papperskorg
kylskåpsmagneter
skålar
termometer
plåster
bandage
förlängningskabel
paraply
verktyg
våffeljärn (för de som älskar våfflor)
durkslag
pappershållare
handdukar
mopp
torkställning
stekpanna
skärbräda
brödrost
matvåg
vanlig våg (om man tycker det är viktigt)
klänypor
bakplåtspapper
osthyvel (kan vara bra även till annat än ost)
dammtrasa
sopborste
vattenkanna
tillbringare
ugnsformar
tratt
video/dvd
internet
plåt (fast det brukar ingå)
telefon (om du inte tycker att mobil räcker)
salt/pepparkar
rivjärn
skohorn

Kommentarer
Postat av: Syster

haha :P

2010-05-07 @ 08:48:54
Postat av: Elisabeth

Sjukt bra lista. Jag flyttar hemifrån nästa helg och har skrivit en inköpslista, men nu märkte jag att jag hade glömt en massa. Tack! :D

2010-08-06 @ 20:57:27
URL: http://saelis.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hittade din lista när jag sökte på "flytta hemifrån" på google :) Ska flytta hemifrån om några veckor! Du har gjort en superbra lista :)Tack!

2011-07-26 @ 11:54:00
URL: http://jessicaaberg.webblogg.se/
Postat av: Martin

haha fan, jag har ju glömt minst hälften märker jag nu!

2011-10-09 @ 20:19:26
Postat av: Johanna Henriksson

Tack för listan! Hade missat mycket! :)

2012-01-18 @ 16:06:50
Postat av: melinda

Håller på med ett skolarbete då jag ska låtsas flytta in i en etta och att jag inte får ta med mig några saker hemifrån. Denna lista var till stor hjälp, tack så mycket! :)

2012-02-16 @ 14:40:28
URL: http://melindagundmalm.devote.se
Postat av: Hanna

Tack för hjälpen! Jag ska önska mig flytta hem ifrån saker nu när jag fyller år och i studentpresent, detta hjälpte mig mycket att komma på vad jag behöver.

Tack!

2012-03-14 @ 20:26:49
URL: http://hannaanderssson.blogg.se/
Postat av: Ylwa

Hittade din lista när jag googlade på "flytta hemifrån saker man behöver". Denna var till stor hjälp, tack! :)

2013-07-22 @ 16:02:03
URL: http://nattstad.se/gurkstrut
Postat av: C-F

Även jag hittade listan genom att googla. Väldigt utförlig och hjälpsam, tack!

2013-12-02 @ 19:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0