angående inlägget tisdag=trubbel!

Becka (Mamma till Marcus barn) fick syn på mitt inlägg men råkade ta bort kommentaren tyvär så kom jag på försent att det skulle vart bra att visa upp då jag ska lägga in mitt medelande till henne angående kommentaren.


hejsan! varför jag inte satt och sa vad jag tyckte var rätt och fel igår var för att jag inte ska lägga mig i det där på ett tag som du läste. marcus är fullt medveten om att det kommer kosta när han tar hand om Nova men just nu får du underhåll vilket gör att han betalar redan för sin del. våran inkomst är inte som planerad fören lite längre fram då vi fått lägenheten, jag har precis blivit fast anställd och skrivit på nytt kontrakt med företaget så det tar några månader innan lönen rullar in (efterskottslön). marcus får extra jobb efter julen. jag måste bara säga en sak: det var absolut inte menningen att du skulle se det där inlägget. jag använder min blogg för att skriva av mig allt och kan ibland uppfattas som värre än det är. ber om ursäkt för det. mammsen becka har koll på läget;). det jag menade med bo hos dig var inte hellt rent utsagt utan det är ju nästan som att han skulle göra det förutom att sova hos dig. det jag menade med att det inte var din uppgift att se till att marcus kunde ta hand om nova var det att marcus har samma rättigheter som dig eller egentligen så har man ju inga rättigheter som förälder utan bara skyldigheter men du förstår mig nog ändå. vad marcus har sagt till mig är att han ska vänta något år innan det blir aktuellt och att du då ska säga vad som behövs och packa med lite grejer. självklart så krävs det engagemang från marcus sida att träffa henne och så. sen kommer ju vi bjuda hem nova och dig till oss och umgås också. man får ta det sakta men säkert. jag förstår dig till fullo på ett sätt och inte på ett annat jag kommer nog inte förstå det någon gång om jag inte själv sitter i den sitsen. just nu vet jag inte alls hur marcus kommer göra om han nu ska göra något. du får inte glömma att marcus hade inte så mycket att säga till om med det här barnet och du kan därför inte bli så arg på honom när han inte räcker till. jag tycker du ska vara glad att han träffat henne dom har fem timmarna. det hade lika gärna kunnat varit så att varken du eller nova skulle se skymten av honom någon gång. sen förstår jag att du är missnöjd för att det faktiskt skulle kunna varit/vara mycket bättre än så här. sen måste jag tillägga att jag ändrar mig med att det inte är din uppgift. för det är solklart att jag inte heller skulle lämna bort mitt barn till honom efter fem timmar på 8 månader. men man kan faktiskt lägga upp det på annat sett. nu tror jag att jag svarat på allt :). en sak som är riktigt viktigt nu och det är att du inte får berätta det jag skrivit nu. det skulle bli så fel om marcus/M-familj skulle höra att jag medlat allt detta. det är ju egentligen sånt som marcus ska säga själv men vi båda vet ju hur han är. inget illa mot honom men han har ju faktiskt problem med att stå för saker och ta ansvar för vissa delar. jag anser att detta är väldigt viktigt därför lägger jag ner denna tiden. ingen får veta att vi haft någon kontakt överhuvudtaget. vi vet ingenting;). det förtroendet har jag faktiskt på dig. hoppas du förstår att jag inte vill gå bakom ryggen på marcus det har jag aldrig gjort och kommer inte göra heller, men det här måste jag faktiskt hålla undan från honom. om det är något är det bara att mejla eller ringa/messa till 0766 500 680. kram kram/jossan

detta var mitt medelande. men måste tillägga att Marcus vet om allting nu kan inte hålla undan detta från honom då allt har med honom att göra.  // puss:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0